Hej!
Czy tylne spreżyny leża na podkładkach gumowych,jeżeli tak,czy je wymienialiście ?
Tak sprężyny leżą na gumowych podkładkach. Górna podkładka jest przykręcona do nadwozia a dolna włożona w wahacz. Z tego co czytałem w tym wątku to raczej ludzie nie wymieniają tych gum. Z tym, że to tylko guma i cholera wie jak będzie u Ciebie wyglądała. U mnie po wyjęciu sprężyn okazało się, że w jednej sprężynie najniższy zwój jest złamany i trochę zdeformował tą gumę. Z tym, że to raczej rzadki przypadek.
Dodam swoje 3 grosze po przeanalizowaniu 102 stron - masakra jakaś.
Ale do rzeczy:
Wymiana z serii na LESJO 20
Samochód: Octavia II 2011 Tour HB + LPG
Stan: LPG 1/1, PB 1/4, Pełne koło w bagażniku, podnośnik, podwójna podłoga
Wrażenia: Jest trochę bardziej twardo ale jako, że mam opony 225/45/R17 to jest naprawdę niewielka różnica. Naprawdę da się jeździć - samochód nie robi za motorówkę, po załadowaniu na full wygląda tak jak przed wymianą na pusto
Dokładny numer części to: Lesjofors 4285720
Ja zapłaciłem w serwisie w którym wymieniałem 160 zł/szt + 80 zł/szt wymiana.
Niektórzy powiedzą, że sporo... ale nie chce mi się bujać później między serwisem a sklepem w przypadku jakich reklamacji, etc.
Jak ktoś dobrze poszuka to znajdzie za ok 120 zł/szt w necie. (np tu: LINK )
Witam,
Przeczytałem wątek i mam teraz mętlik w głowie jakie sprężyny wybrać do auta, ponieważ opinie są rozbieżne. Posiadam octavie II 1.9 TDI w hatchbacku, a większość wypowiadających się forumowiczów posiada auta z LPG i w combi. Autem na co dzień jeżdżą dwie osoby, raz w miesiącu wyjazd na weekend z bagażem. Przy 4 pasażerach auto z tyłu siedzi i dobija na dziurach. We wrześniu planujemy wyjazd na Chorwację z pełnym obciążeniem (4 osoby dorosłe i bagażnik na full) i chciałbym doprowadzić auto do porządku w związku z czym moje pytanie brzmi jakie sprężyny wybrać. Na stronach z częściami do hatchbacka zalecane są Lesjo 18 i Lesjo 4285727 o których nie ma żadnych opinii, a polecane przez wielu Lesjo 20 nie wiem czy nie będą za sztywne do mojego auta.
Wiem, że to nie ten wątek, ale chciałbym przy okazji zapytać czy możecie polecić jakieś amortyzatory do tych sprężyn, żeby dobrze współgrały ze sobą.
Sid123, ja jeżdżę na Lesjo19 i jedno Ci mogę powiedzieć, że to nie są sprężyny do dużych obciążeń. Jak załadujesz cztery osoby + bagażnik na full to Ci siądą. Poszukaj w tym wątku jest opisane jak ktoś właśnie założył Lesjo19 do 1,9 TDI i potem był niezadowolony bo jak załadował auto to mu siadły za nisko. Jedyne sprężyny, które nie siadają pod takim obciążeniem to Lesjo20 bo taka jest ich rola, z tym że to niech już wypowiedzą się koledzy, którzy jeżdżą na Lesjo 20 czy auto nie jest za twarde.
niech już wypowiedzą się koledzy, którzy jeżdżą na Lesjo 20 czy auto nie jest za twarde.
na pusto (opary LPG, blisko rezerwy w baku) nie jest MZ wcale za twardo - ja po paru miesiącach ujeżdżania lesjo 20 jestem bardzo zadowolony - nie lecą w górę na pusto ani przesadnie nie przysiadają po dociążeniu
To tak w ramach wstępu po dotarciu na 103 stronę tematu.
Teraz do rzeczy.
Kilka razy zahaczyłem hakiem, po dociążeniu bagażnika więc chodzi mi po głowie wymiana sprężyn z tyłu. Miałem dylemat między Lesjo 19/20, ale dochodząc do końca tematu jestem już zdecydowany przy ewentualnej wymianie na Lesjo 20 na tył z racji tego, że mam LFB, LPG, hak, pełne koło na jako stałe "wyposażenie". Na wakacje planuje jeździć autem, tak samo jak na jakieś weekendowe wypady na spa do Bukowiny Tatrzańskiej.
Amortyzatorów jeszcze nie chcę ruszać, żeby nie generować kosztów. Na pierwszy strzał pójdą sprężyny, a później dojdą amorki jak ich sprawność trochę opadnie.
Pytanie tylko co z przodem? Bo większość z Was wymieniła tylko tył. Tak samo jak większość twierdzi, że po wymianie tyłu jakoś prowadzenie się poprawia, to ja jednak wolałbym ogarnąć też sprężyny z przodu.
Yunior81 wstawił Lesjo10, ale z tych już Czernobyl nie był zadowolony dlatego jestem w kropce, bo mało jest opinii dotyczących przodu. Jakieś sugestie w tym zakresie?
PS. jakie amory są fabryczne w O2 FL? Bo ostatnio jak montowałem chlapacze i ściągnąłem koło z tyłu to znalazłem naklejkę Bilsteina (zastanawiam się czy już były wymieniane, czy takie dawała fabryka).
naver, Chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń jak wymienisz bo też się noszę z wymianą choć jak na razie dupa nie opadła za bardzo przy gazie :szeroki_usmiech
Pytanie tylko co z przodem? Bo większość z Was wymieniła tylko tył. Tak samo jak większość twierdzi, że po wymianie tyłu jakoś prowadzenie się poprawia, to ja jednak wolałbym ogarnąć też sprężyny z przodu.
Yunior81 wstawił Lesjo10, ale z tych już Czernobyl nie był zadowolony dlatego jestem w kropce, bo mało jest opinii dotyczących przodu. Jakieś sugestie w tym zakresie?
Wymienia się coś jak jest to do wymiany, a nie jak jest wszystko OK :wink:
Ja bym przodu nie ruszał, wymień najpierw tył i sam ocenisz jak się zawieszenie zachowuje tylko po wymianie sprężyn z tyłu.
naver, ja w swojej byłej OIIT założyłem MADy przy fabrycznych sprężynach. Efekt również był zadowalający - wymiar i prowadzenie zdecydowanie się poprawiło.
Po przejechaniu ok 1kkm robiłem kontrolę ustawienia geometrii.
Tylko tył był ruszany - przód do samego końca ( u mnie ) był fabryczny.
naver, masz kasę, wymieniaj komplet. Wymiana sprężyn tylko z tyłu, załatwi tylko problem wysokości zawieszenia. Na 100% nie poprawi sie jakość prowadzenia, no może placebo zadziała :wink:
Octavia, w moim przypadku, dopiero po wymianie kompletu zaczęła jechać jak po szynach.
Ponawiam więc pytanie, czy ktoś wie jakie amorki są w oryginale w O2FL?
Moje auto w momencie zakupu miało nalatane 150kkm, zastanawiam się czy czasem może już ktoś nie wymienił amorków, bo mam z tyłu na pewno Bilstein (przy montażu chlapaczy zauważyłem, kiedy zdarłem tylne koło) - sprawność amorków w granicy 60-70% (nie pamiętam dokładnie, ale w kwietniu na szarpakach tak wyszło).
Ponawiam więc pytanie, czy ktoś wie jakie amorki są w oryginale w O2FL?
Moje auto w momencie zakupu miało nalatane 150kkm, zastanawiam się czy czasem może już ktoś nie wymienił amorków, bo mam z tyłu na pewno Bilstein (przy montażu chlapaczy zauważyłem, kiedy zdarłem tylne koło) - sprawność amorków w granicy 60-70% (nie pamiętam dokładnie, ale w kwietniu na szarpakach tak wyszło).
Spróbowałem podpatrzeć przy skręconych kołach, ale tylko naklejkę z numerem części widziałem - producenta części już nie (1KO 412 021 JL).
Amory mam od nowości - zrobiły prawie 115 kkm i na przeglądzie miały coś koło 70 -80% (nie pamiętam dokładnie), tak więc jeśli masz oryginalny przebieg, to duża szansa że są fabryczne...
Jest: Czeszka-warta-grzeszka
************************
Jest: Fiat Grande Punto 5d 2009 1.4 8v LPG
Była: Astra F Kombi 1997 1.6 8v
Była: Agila 2001 1.2 16v
Była: Astra F 3d 1992 1.4 8v LPG
Czyli moje są zmienione, jest to jakiś pozytyw, ale muszę zerknąć czy z przodu też jest Bilstein Za tydzień jadę do Wawy na lotnisko po rodzinę, zobaczę jak po obciążeniu będzie dupka siedziała i wtedy zastanowię się co z tym fantem robić
Większość wpisów w temacie mówi albo o kombi, albo o liftback z LPG.
Potrzebuję dobrać sprężyny do OIIFL 2.0 tdi w liftbacku, bo niestety lewy tył jest uboższy o pęknięte 1,5 zwoja
Katalog intercars dobiera LESJOFORS z końcówką 18, ale z tego co wyczytałem lepiej wrzucić końcówkę 19 lub 20, przy czym - większość wpisów jest od użytkowników, którzy mają bardziej dociążony tył (LPG, hak). Ja nie chciałbym przesadzić, żęby nie wyglądało jak duży fiat
Co radzicie do liftbacka? Czy może innego producenta?
Teraz mam sprężyny ori, z 3 paskami: żółty, żółty, biały.
trooper
1 biały/2 żółte = 1K0 511 115 BE
czyli -zakładając, że obecna wysokość tyłu jest wg. Ciebie OK - to będzie najbliżej lejsów 18, bo one mają przypisany odpowiednik BE/BF
czernobyl, dzięki za odpowiedź, szczerze nie mogę zbytnio się ustosunkować do aktualnej wysokości, bo lewy tył mi siedzi (pęknięta sprężyna), a prawy jest ewidentnie wypracowany (one chyba nie były zmieniane od nowości, 260000 km przebiegu).
Z tego co widzę jeśli Lejsy 18 odpowiadają końcówce ORI BE/BF, to idzie w kierunku większej twardości od ori (o ile się nie mylę), więc pewnie po zmianie i ułożeniu i tak delikatnie tył pójdzie do góry.
Trooper dobierz sobie sprężyny wg. katalogów producentów sprężyn. Ten cały wątek jest o sprężynach do 1.6 z LPG, gdzie przód jest lekki a tył ciężki. U Ciebie przy TDI sytuacja jest odwrotna, ciężki przód i lekki tył. Zastanów się też czy i ewentualnie jak często jeździsz załadowany autem na full co ewentualnie wskazywało by na zastosowanie mocniejszych sprężyn niż radzi katalog.
Komentarz